RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci |
Swobodne zabawy: spontaniczne działania dzieci, zabawy |
8.15 – 8.30 |
Poranne ćwiczenia |
Wspólne zabawy ruchowe, improwizacje muzyczne, ćwiczenia doskonalące orientację w przestrzeni i schemacie własnego ciała. Zabawy integracyjne. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie |
Przygotowanie do śniadania- kształtowanie pozytywnych nawyków higienicznych. Doskonalenie umiejętności samodzielnego |
9.00 – 9.30 |
Zajęcia edukacyjne |
Zintegrowane zajęcia dydaktyczne realizowane w oparciu – wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną – kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, rozwijanie mowy – poznawanie przyrody i otaczającego świata – rozwijanie poczucia przynależności patriotycznej, obywatelskiej, rodzinnej – rozwój sprawności manualnych poprzez wykonywanie różnych form plastycznych – wychowanie poprzez sztukę ( muzyka, śpiew, taniec, teatr). |
9.30 – 10.00 |
Zabawy dowolne |
Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci pod kontrolą nauczyciela. |
10.00 – 10.30 |
II Śniadanie |
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. Kształtowanie nawyków higienicznych. |
10.30 – 11.30 |
Zabawy w ogrodzie, spacery, wycieczki, zajęcia dodatkowe |
Wyjście na świeże powietrze (w zależności od pogody), wycieczki piesze lub spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy na placu zabaw lub dowolne zabawy dzieci w sali z wykorzystaniem gier edukacyjnych. Prowadzenie zajęć dodatkowych. |
11.30 – 12.15 |
Obiad (II danie) |
Czynności porządkowo- higieniczne. Nabywanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami podczas spożywania posiłku. |
12.00- 14.00
|
Dzieci 3-letnie Odpoczynek poobiedni |
Doskonalenie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
Dzieci starsze |
Krótki odpoczynek: słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Gry i zabawy dydaktyczne, sytuacje edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela |
|
14.00 – 14.30 |
Obiad (zupa) |
Doskonalenie umiejętności samodzielnego jedzenia. Kształtowanie pozytywnych nawyków higienicznych związanych ze spożywaniem posiłków. |
14.30 – 15.00 |
Zajęcia edukacyjne |
Podsumowanie i utrwalenie wiadomości zdobytych tego dnia, zabawy w kółeczku na dywanie. |
15.00 – 17.00 |
Zabawy w sali lub ogrodzie |
Zabawy konstrukcyjne, gry stolikowe, praca indywidualna |